Porady trenera
image

Przygotuj się do treningu - czyli co warto zabrać ze sobą do klubu.

Witam Was serdecznie,

Wybierając się do klubu na trening warto pomyśleć o tym co wrzucić do naszej torby sportowej? W jaki sposób przygotować się do sesji treningowej, aby później cieszyć się jej efektami.
Przede wszystkim strój sportowy powinien być wygodny i czysty, a także nie krępować naszych ruchów podczas ćwiczeń, bardzo do...brze sprawdzają się tzw. „materiały oddychające”, stroje termoaktywne. Ostatnio bardzo na czasie jest odzież sportowa z dodatkiem jonów srebra, która posiada właściwości antybakteryjne.
Jeśli chodzi o obuwie sportowe to bezwzględnie powinno być przeznaczone tylko i wyłącznie do treningów (obuwie na zmianę!). Ze względów bezpieczeństwa oraz higieny nie polecam ćwiczyć w obuwiu typu-klapki. Klapki zabieramy ze sobą tylko pod prysznic, na basen i ewentualnie na saunę. Ponadto buty sportowe powinny posiadać odpowiednio grubą podeszwę, aby dobrze amortyzować wszelkie ruchy podczas treningu, a tym samym chronić nasze stawy. Do treningów rekreacyjnych typu fitness poleca się także buty do wysokości kostki (zapewniają stabilność stawu skokowego). W ofercie jest również dostępne obuwie dedykowane tylko do podnoszenia ciężarów i ciężkich treningów siłowych.
Dobrą praktyką jest posiadanie własnego ręcznika na sali treningowej, ze względów higienicznych powinniśmy jak najbardziej używać ręcznika przy korzystaniu z maszyn i innych urządzeń do ćwiczeń. Oczywiście tego ręcznika nie używamy już do kąpieli po zajęciach.
Pamiętaj!- jeśli nie masz ręcznika dostaniesz go u nas bezpłatnie!
Na zakończenie dodam, że warto zabrać ze sobą wodę oraz małą przekąskę po wyczerpujących zajęciach. W naszym klubie oferujemy duży wybór napojów, przekąsek potreningowych, suplementów, a także... na życzenie klientów kawę lub herbatę.

Polecam,

Agnieszka Sulikowska



Nie zapomnij o rozgrzewce!

Dość często obserwuję w klubie następujący obrazek: spragnieni ćwiczeń i z dużą motywacją młodzi ludzie (ale i nie tylko!) wchodzą na salę pomachają rękami i nogami, a potem zabierają się do treningu głównego z obciążeniem. Niestety to najprostsza droga do szybkiej kontuzji stawów. Tymczasem zadaniem rozgrzewki jest przygotowanie naszego organizmu do treningu głównego poprzez podniesienie ciepłoty ciała, dobrego ukrwienia wszystkich mięśni, a także dokładnym rozruszaniu wszystkich stawów. Prawidłowa rozgrzewka powinna trwać minimum 10-15 min (np. na sprzętach typu cardio), a następnie powinna być przeprowadzona rozgrzewka ogólnorozwojowa pod kątem naszej sesji treningowej.
Dodatkowo przy ciężkich treningach przed danym ćwiczeniem przeprowadza się rozgrzewkę z małym obciążeniem na 15-20 powtórzeń - traktując to jako tzw. serię rozgrzewkową. Pamiętajcie, w dużej mierze od prawidłowo przeprowadzonej rozgrzewki zależy powodzenie treningu! Życzę owocnych treningów!

Do zobaczenia w klubie

Agnieszka Sulikowska

Wszelkie prawa zastrzeżone - StudioRelaks